torsdag den 24. september 2009

55!

Ja, så mange dage er der til jeg (og min mand) sidder ombord på sådan et:og er på vej til SAN FRANCISCO! Jeg glæder mig helt ubeskriveligt både til at komme lidt væk fra det hele, men også til at se og opleve en ny del af USA. Indtil nu har vi kun været på østkysten og i Texas, så Californien er helt uudforsket i vores verden. Vi er jo så heldige at min mands amerikanske fætter bor i byen, så vi har et (gratis) sted at være + han og hans forlovede kan vise os en masse af byen, man måske ellers ikke lige ville se som turist.

Blandt andet skal vi en tur ud i det californiske wine country, det er jeg super spændt på og håber bare på, at det er ligeså fantastisk og hyggeligt som jeg forestiller mig.

Californian Wine Country

Derudover skal vi selvfølgelig se alle de kendte turistfælder, bl.a. alcatraz, Fisherman's Wharf og Postcard Row - sidstnævnte husker jeg tydeligt fra serien Full House, og det bliver sjovt at se i virkeligheden!
Fisherman's Wharf
Postcard row

Da min mand er vild med at køre bil i USA (ja, og alle andre steder faktisk) så vil vi gerne på en lille køretur langs kysten. Oprindeligt havde vi tænkt på at tage hele turen til L.A, men det er vi blevet frarådet, så i stedet bliver det nok Monterey og/eller Carmel-by-the-sea. Begge steder skulle være helt fantastiske, og igen kan fætteren anbefale både overnatningsted og en skøn fransk restaurant, så jeg er sikker på at vi nok også skal få en skøn oplevelse der!

Monterey
Carmel-by-the-sea
Torsdag d. 26. November er jeg også sikker på bliver helt speciel, der skal vi nemlig fejre en helt og aldeles traditionel thanksgiving! Sidste år fejrede vi der hjemme, hvor jeg stod i køkkenet hele dagen, men det kan alt andet end lige kun blive mere autentisk af at være derovre og fejre det med en masse amerikanere! Min enormt madglade mand, glæder sig også til den overflod af mad der eftersigende skulle være at finde på bordet denne dag. Jeg var nødt til at begrænse det lidt sidste år, både for ikke at ende med at tage livet af mig selv og fordi at vi kun var 5 personer.
Traditional thanksgiving feast

Ja, der er godt nok mange ting og oplevelser at se frem til og én ting er mere end sikkert: I'll be counting them days 'til I'm on that plane!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar