lørdag den 12. september 2009

Sidebar, your Honor

I går da jeg kom hjem sidst på eftermiddagen lå manden på sofaen med ondt i hovedet og jeg var bestemt ikke sen til at hoppe under tæppet og gøre ham selskab på sofaen! Da vi havde ligget der et par timer, han fik sig en lur og jeg surfede vidt og bredt på nettet, foreslog han at vi skulle bevæge os ud i nattelivet (eller aftenlivet, var et jo kun på dette tidspunkt) og få en drink eller to. Egentlig havde jeg mest lyst til at blive liggende, men jeg hankede op i mig selv og sagde at det var en fremragende idé! Så på med et par heels, af med den hullede t-shirt, på med en tank top, min elskede halskæde og så var jeg klar til at smutte. Jeg er glad for at jeg har nået en alder/et tidspunkt i mit liv, hvor jeg rent faktisk sagtens kan tage på en mere eller mindre fancy cocktail bar UDEN at bekymre mig om at skulle have bare den mindste smule make-up på. Således med nøgent ansigt tog vi afsted og sådan så jeg ud:



Vi tog på Sidebar, alletiders sted med lækre drinks og super betjening! Det sidste er især noget jeg synes mangler på de copy-pastede caféer langs åen! På sidebar er der kyndig vejledning ud i drinks, vi har f.eks. været ude for flere gange at bartenderen er kommet ned til vores bord, for at høre præcis hvad vi har lyst til, for derefter at hjælpe os med at pejle ind på hvilken cocktail der skal serveres, dét er der sgu stil over! Jeg fik en Metropolitan, en posh version af en Cosmo, som bartenderen kaldte den og en super lækker men spicy Bloody Mary - yummy til begge dele!Efter disse to cocktails, var jeg en smule tipsy og turen gik hjemad, hvor jeg endte med at falde i søvn på sofaen, mens manden så Fight Club - welcome to married life! ;)

Det var en super hyggelig aften, det er så skønt at komme ud og det især når det er med en person man elsker at være sammen med!

2 kommentarer:

  1. Det lyder ellers rigtigt hyggeligt. Det gør vi ret sjældent - min kære mand er nemlig ikke særligt meget til bylivet, men drinks kan man jo godt klare.
    Var på Grappa i går, og der var servicen helt i bund. Tsk, tsk. Vil da prøve Sidebar næste gang jeg skal have drinks. Tak for tippet!

    SvarSlet
  2. Det var også rigtig hyggeligt! Vi tog tidligt ud (ved 20.30 tiden) hvilket jo betød at vi også var tilpas tidligt hjemme igen :) Øv med Grappa, vi har faktisk også kun dårlige erfaringer med servicen der.
    Der var rigtig mange på sidebar i fredags, det gjorde nu ikke os noget, vi skulle ikke spise, så vi satte os bare i baren.. Men hvis man gerne vil have et bord, tror jeg det kan være godt at bestille inden :)

    SvarSlet