lørdag den 7. november 2009

Det koster penge at bruge penge?

Ja, det måtte jegs sande i går, da jeg var ude for at købe en jubilæumsgave til min faster. Havde besluttet at hun skulle have et gavekort til Bruuns Galleri, så hun kunne finde et eller andet lækkert til sig selv. Frejdigt cyklede jeg derned og kunne se at de endelig havde fået gang i den nye centeradministration, da jeg kom derned. Jeg går hen til disken og følgende scene udspiller sig:

Mig: "Jeg vil gerne købe et gavekort på XXX,-"
Storsmilende, lidt feminin og alt for entusiastisk mand: "OK! Det laver vi da bare lige.... Det koster 10,- at få lavet"
Mig: "Koster det 10,-?!?!?"
Storsmilende, lidt feminin og alt for entusiastisk mand: "Jah.."
Mig: "Ok, så tror jeg nok lige at jeg finder på noget andet!?!"

Så nu skal man simpelthen betale 10,- for at ens mand, kæreste, veninde, faster etc. kan få lov til at spenede x antal kroner i Bruuns Galleri?!? Jeg skal ærlig talt sige, at dét synes jeg er meget mærkeligt! Man går jo heller ikke ind i en butik og får at vide, at det koster 10,- at få lov til at købe det par sko man har udset sig?!
Jeg trissede så, noget fortørnet, op i Nicole i Bruuns Gade og købte et gavekort, som jeg endda fik pakket rigtig flot ind, HELT GRATIS! Jeg kan ikke garantere at jeg aldrig handler i Bruuns Galleri igen (det har jeg faktisk allerede gjort, hehe) men én ting er sikkert, jeg køber aldrig gavekort derinde mere! At skulle betale for at bruge penge, dét er jeg nemlig ikke fan af!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar