onsdag den 14. oktober 2009

Rachel Zoe


Nu har jeg efterhånden set The Rachel Zoe Project et par gange (på TV3 tirsdag kl. 23.00) og jeg må indrømme at jeg har udviklet en mild fascination af denne underlige person, som jeg egentlig synes, at hun er. Hun virker på én måde enormt egocentreret men på samme tid sætter hun 100% sine klienter over sig selv.
Jeg synes, det er spændende, at se alt det der foregår bag scenen og jeg er slet ikke i tvivl om at hun ved hvad hun laver. Jeg er vild med hendes stil, synes sgu at hun er smuk at se på - her taler vi kun tøjmæssigt, ansigtet er knapt så kønt imo ;)
Egentlig så må det være en underlig verden at bevæge sig i, altså at tøj og overflade betyder så meget i ens liv. Det virker jo som at hun kun lever for fashion og ikke kun fordi at det er hendes egentlige levebrød (hvis hun da overhovedet får dét, noget at spise altså?) Det virker så højtidligt det hele og er næste oppe på et niveau, hvor man ikke kan være med og har lyst til at sige: 'Ej, helt ærligt?!?!'. Derfor var det også dejligt forfriskende, da hun efter Brads store brøler i går udtalte noget i stil med: 'It's only clothes. We don't save people's lives.' Der viste hun, at der da trods alt - og heldigvis - er en smule perspektiv i det hele.
Og så er der jo alle rygterene! Har hun anoreksi? Bulimi? Sælger hun stoffer til sine klienter? Gjorde hun Nicole Richie til anorektiker? Og så videre, og så videre, og så videre.. Jeg er så nysgerrigt anlagt, at det irriterer mig en smule at jeg i det mindste ikke kender sandheden. Jeg tænker, at jeg godt gad, hvis hun bare ville fortælle mig det, sådan på tomandshånd og hvor jeg lover ikke at sige det videre. 'Seriously, I promise!'
Nej, det sker nok ikke.. Jeg har googlet i ét væk, for at se om jeg kan komme sandheden et skridt nærmere, men det hjælper jo ikke, det er bare kilde til flere rygter og mere nysgerrighed. Hvis jeg skal konkludere lidt selv, så vil jeg sige at det med stofferne tror jeg ikke på. At hun er syg, synes jeg ikke der kan være nogen tvivl om? Hun er vanvittigt tynd, drikker tonsvis af kaffe, man ser hende aldrig rigtig spise og hun er kontrolfreak om noget. Om det er anoreksi, kan jeg ikke bedømme, men noget er der i hvert fald - stress på højt niveau måske? Jeg har noget svært ved at tro, at hun presser sine klienter til ikke at spise, når man f. eks. ser hende klæde Debra Messing og Jennifer Garner på. De virker sunde og raske på mig, så at skyde (hele) skylden på Rachel Zoe for andres sygdom er lidt 'far fetched'. Men igen der er det vi ser og så er der den egentlige sandhed - og den får man nok ikke fra hestens egen mund i dette tilfælde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar